Botoxlift

Toksyna botulinowa – BOTOX / BOCOUTURE / AZALLURE

Toksyna botulinowa – jest naturalną, silnie działającą toksyną powodującą zahamowanie uwalniania acetylocholiny – neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za przekaźnictwo impulsów między nerwami a mięśniami. Toksyna botulinowa działa poprzez blokowanie połączeń między zakończeniami nerwów, a unerwianymi przez nie mięśniami, czyli blokuje tzw. synapsy nerwowo – mięśniowe. Nie dochodzi wtedy do skurczów porażonego mięśnia. Działa jedynie w obrębie mięśni, do których została wstrzyknięta, podczas gdy pozostałe mięśnie funkcjonują jak dotychczas.

Toksyna botulinowa działa miejscowo, jedynie w obrębie mięśni, do których została wstrzyknięta, podczas gdy pozostałe mięśnie funkcjonują jak dotychczas.

Efekt po zabiegu

Zmarszczki w okolicy poddanej zabiegowi poddają się korekcji stopniowo. Pierwsze efekty będą widoczne po 2-3 dniach od iniekcji. Pełen efekt działania toksyny, widoczny jest między 10 a 14 dniem po zabiegu. Włókna nerwowe mają zdolność tworzenia nowych połączeń między nerwami a mięśniami, dlatego też efekt terapeutyczny maleje i zanika po ok. 3-6 miesiącach. Toksyna botulinowa jest równie skuteczna u kobiet, jak i u mężczyzn.

Terapia przeciwstarzeniowa Anty-Aging

Toksyna botulinowa typu A w medycynie estetycznej służy głównie do usuwania zmarszczek:

• mimicznych głównie w górnej części twarzy: wokół oczu („kurze łapki”),poprzecznych na czole, pomiędzy brwiami („lwia zmarszczka”),
  • dolnej części twarzy – „bruzdy marionetki”, na szyi, brodzie.
  • korekta tzw. „uśmiechu dziąsłowego”
  • uniesienie określonych okolic twarzy – tzw. „BOTOX LIFT”.

Terapia leczenia bruksizmu

Bruksizm to niekontrolowane, mimowolne zaciskanie zębów, zgrzytanie, najczęściej podczas snu- może być przyczyną wielu wad zgryzu, uszkodzeń stawów skroniowo-żuchwowych, ścierania szkliwa, osłabienia koron zębowych.
Przyczyną bruksizmu jest nadmierne napięcie mięśni żwaczy i mięśni skroniowych, najczęściej spowodowane napięciem emocjonalnym- stresem. Proces ten często jest niekontrolowany, a jedynym objawem zgrzytania, dostrzegalnym przez pacjenta może być poranny ból głowy, ból mięśni twarzy, szczęki.

Wieloletnie zaniedbania bruksizmu prowadzą do zmiany rysów twarzy: twarz staje się kwadratowa, z silnie zarysowanymi liniami mięśni żwaczy, występują zwyrodnienia w stawach skroniowo- żuchwowych, pogarsza się stan uzębienia. Szereg problemów związanych z bruksizmem można zminimalizować lub wyeliminować toksyną botulinową.

Leczenie bruksizmu
Proces leczenia polega na miejscowym ostrzykiwaniu nadmiernie napiętych mięśni żwaczy toksyną botulinową. Relaksacja tych mięśni ogranicza zgrzytanie.
Zabieg jest małoinwazyjny, bezpieczny i prawie bezbolesny. Pacjent odczuwa ulgę już po 5-10 dniach po wykonaniu zabiegu, a efekt utrzymuje się do 6 miesięcy. Regularne powtarzanie zabiegu może doprowadzić do zaniku zgrzytania. Pacjent odzwyczaja się od nawyku, obniża się napięcie mięśni, a twarz wysmukla się, odzyskuje łagodne rysy.

Terapia leczenia nadpotliwości pach, dłoni i stóp

Osoby z nadmierną potliwością wydzielają pot w ilości znacznie większej niż jest to potrzebne do kontrolowania temperatury ciała. Toksyna botulinowa jest zalecana w leczeniu miejscowej nadmiernej potliwości pach, dłoni i stóp w przypadku niepowodzenia innych metod terapii.

Mechanizm działania
Po wstrzyknięciu niewielkiej dawki toksyny botulinowej typu A – Botox, Bocouture, Azallure dochodzi do blokady działania nerwów, które zaopatrują gruczoły wydzielania zewnętrznego. To zapobiega wydzielaniu przez nie potu. Blokada zakończeń nerwowych utrzymuje się przez 6-12 miesięcy, po których powstają nowe zakończenia nerwowe zastępując te wcześniej zablokowane. To oznacza, że efekt leczenia utrzymuje się przez kilka miesięcy, ale w końcu zanika.

Terapia bólu migrenowego

Leczenie migren toksyną botulinową zawsze poprzedzone jest konsultacją neurologiczną.

Zabieg polega na wykrywaniu, które partie mięśni głowy uciskają, ugniatają, lub w inny sposób drażnią nerwy odpowiedzialne za migrenę. Odpowiednie grupy mięśniowe są porażane lub relaksowane za pomocą toksyny botulinowej. Porażone mięśnie rozluźniają się i znoszą ucisk na nerwy; efekt ten utrzymuje się zwykle około 3-6 miesięcy.

Wskazania:

•  leczenie zeza,
  • leczenie chorób neurologicznych przebiegających z nadmiernym napięciem mięśni,
  • terapia nadmiernej potliwości,
  • usuwanie zmarszczek mimicznych,