Terapia LED

Terapia światłem LED – SMARTLUX

Na całym świecie, coraz większą popularność zdobywają zabiegi, które są efektywne, małoinwazyjne i niosą za sobą dyskretne zmiany. Niewątpliwie wykorzystanie światła w celach terapeutycznych przeżywa swój renesans, jako laseroterapia czy chromoterapia. Tymczasem obserwuje się rosnące zainteresowanie wśród naukowców przeprowadzających badania medyczne (również dla NASA), terapią LED (Light Emission Diode). Ze względu na szerokie spektrum działania przy małej ingerencji na organizm, czyni ją skuteczną a przede wszystkim bezpieczną.

Mechanizm działania światła LED

Światło emitowane przez elektroluminescencyjne diody dociera do naskórka i skóry właściwej. Pobudza w nich komórkowe „elektrownie”, jakimi są mitochondria do produkcji większej ilości energii oraz lepszego jej wykorzystania. Efektem zwiększeniu potencjału energetycznego w komórce jest szybsza regeneracja oraz efektywniejsze powstawanie nowych komórek. W skórze właściwej pobudzone fibroblasty pomnażają ilość produkowanego kolagenu, elastyny oraz proteoglikanów.

Korzyści wynikające z terapii światłem LED:

• zagęszczanie, ujędrnienie, zwiększoną elastyczność skóry,
  • rewitalizacja skóry,
  • przyspieszona regeneracja po inwazyjnych zabiegach,
  • przyspieszona regeneracja w przypadku trudno gojących się ran i owrzodzeń
  • wygładzanie rozstępów i blizn zanikowych,
  • uśmierzanie bólu,
  • pobudzenie wzrostu włosów oraz przeciwdziałanie ich wypadaniu,
  • leczenie trądziku,

Naświetlanie światłem LED może być wykorzystywane nie tylko, po ale również przed zabiegami, ze względu na działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe oraz zwiększające próg odczuwania bólu.

Przebieg zabiegu
W przypadku naświetlania skóry twarzy niezbędne jest wykonanie demakijażu. Następnie w zależności od potrzeb pacjenta dobierany jest czas i intensywność światła. Podczas zabiegu odczuwalne jest przyjemne ciepło. Bezpośrednio po naświetlaniu można wykonać makijaż i wrócić do codziennych obowiązków.

Wskazania do terapii LED:

• po zabiegach estetycznych i chirurgicznych,
  • problem z rozstępami i bliznami zanikowymi,
  • trudno gojące się rany,
  • depresja sezonowa,
  • wypadanie włosów,
  • trądzik pospolity i różowaty.

Terapia fotodynamiczna
Światło LED wykorzystuje się również, jako element terapii fotodynamicznej. Jest to technika polegająca na połączenie odpowiedniej długości fali świetlnej z substancją, która zawiera związek będący fotoaktywatorem. Terapia ta należy do zabiegów fotoodmładzających i ma na celu wzmożyć odpowiedź komórkową oraz pobudzić czynniki wzrostu do stymulacji procesów regeneracji skóry.

Światło LED a trądzik

Jednym z najczęstszych problemów skórnych, z którym borykają się pacjenci jest trądzik.Dotyka on nie tylko ludzi młodych w okresie dojrzewania. Coraz częściej są to osoby w drugiej bądź trzeciej dekadzie życia.Trądzik młodzieńczy jest przewlekłą chorobą aparatu włosowo- łojowego, której towarzyszy łojotok. Choroba ta stanowi duży problem terapeutyczny, społeczny jak i psychologiczny.Przyczyn trądziku jest wiele są to m.in.: zwiększona produkcja łoju, zablokowanie aparatu włosowo-łojowego przez czop rogowy, kolonizacja przewodu wyprowadzającego przez bakterie Propionibacterium acnes oraz reakcja zapalna i immunologiczna.

Okazuje się, że w walce z przyczynami trądziku świetnie sobie radzi terapia światłem LED.Emitowane światło dociera aż do tkanki podskórnej działając przeciwzapalnie i pobudzając mitochondria komórek prowadząc do ich reprodukcji.W walce z trądzikiem niezwykle istotne jest działanie normalizujące pracę gruczołów łojowych. Ograniczone jest wytwarzanie sebum a w efekcie mniejsze ryzyko powstawania zaskórników. Działanie przeciwzapalne lampy LED redukuje rumień na twarzy. Światło to przyspiesza regenerację skóry, lecząc jednocześnie stany zapalne. Działa kojąco i regenerująco na skórę. Redukuje blizny i zaczerwienienia.

Dodatkowym plusem jest stosunkowo mała liczba przeciwwskazań. Nie ma ograniczeń, jeżeli chodzi o fototyp skóry. Zabieg można wykonywać o każdej porze roku.

Urządzenie Smartlux należy do najmocniejszych na rynku:

• ilośc diod LED w panelu – 2400
  • intensywność (max)- 115mW/cm2
  • dawki w zakresie 1-276 J/cm2

Wskazania do terapii LED:

• po zabiegach estetycznych i chirurgicznych,
  • problem z rozstępami i bliznami zanikowymi,
  • trudno gojące się rany,
  • depresja sezonowa,
  • wypadanie włosów,
  • trądzik pospolity i różowaty.

Przeciwwskazania do terapii LED:

• ciąża,
  • uczulenie na światło,