KROSTKI PO DEPILACJI

– zobacz odpowiedź Eksperta

~ materiały archiwalne

Panie doktorze, jak zapobiec krostkom, które pojawiają się po depilacji, szczególnie w miejscach intymnych. Czy jest to normalna reakcja skóry? I czy można temu jakoś zaradzić? Nie ukrywam, że jest to dla mnie problem.

Występujące bezpośrednio po depilacji mechanicznej zaczerwienienie oraz delikatny obrzęk okołomieszkowy to naturalny odczyn skóry po bodźcu termicznym. Występuje miejscowo i znika po upływie kilku godzin. Jeśli taki stan utrzymuje się dłużej, może wystąpić stan zapalny połączony z sączącymi się wykwitami, miejscowym podrażnieniem i bolesnością skóry.

Przyczyną takiego stanu może być nieodpowiednie przygotowanie skóry do zabiegu lub zła pielęgnacja po zabiegu. Przed zabiegiem należy stosować specjalne preparaty dezynfekujące skórę, a po zabiegu łagodzące podrażnienie i zabezpieczające skórę przed zakażeniami. Bezpośrednio po zabiegu należy unikać basenu i sauny.

Przyczyną powstawania krost są także wrastające włosy. Osłabione depilacją mają utrudniony proces przebicia się przez naskórek w wyniku czego wywołują podrażnienie i w konsekwencji powstawanie stanu zapalnego okołomieszkowego, który często wiąże się z ryzykiem powstawania blizn. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest trwałe usunięcie owłosienia.

Lasery diodowe np. Vectus, a także laser Thunder MT połączenie lasera aleksandrytowego i lasera neodymowo-yagowego – trwale niszczą mieszki włosowe. W wyborze metody trwałego usuwania owłosienia należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj światła wykorzystanego w zabiegu. Trwale usuwa włosy tylko światło lasera – natomiast urządzenia ze światłem IPL, czyli intensywnym pulsującym źródłem światła, okresowo niszczą włos lub tylko go osłabiają, co może wiązać się z nawrotami problemu wrastających włosów.

Więcej informacji o zabiegach:

Depilacja laserowa

1. Laser Vectus