Jak skutecznie wyleczyć wysiłkowe nietrzymanie moczu?

Nietrzymanie moczu to problem, który dotyka bardzo wiele kobiet, szczególnie po menopauzie. Jest to dolegliwość nie tylko uciążliwa, ale i wstydliwa, dlatego też wiele pacjentek ukrywa ją nawet przed swoim lekarzem. Trzeba jednak pamiętać, że nietrzymanie moczu można skutecznie wyleczyć.

Przyczyny wysiłkowego nietrzymania moczu

Problem nietrzymania moczu dotyczy obojga płci, jednak u kobiet dolegliwość ta pojawia się zdecydowanie częściej niż moczu. Najczęściej występuje w postaci wysiłkowego nietrzymania moczu, co objawia się mimowolnym popuszczaniem moczu nawet przy niewielkim wysiłku (np. kichanie, kaszel, podnoszenie przedmiotów, ćwiczenia fizyczne, a nawet chodzenie). Problem ten pojawia się w wyniku osłabienia mięśni dna miednicy i rozciągnięcia ścian pochwy.

Do głównych przyczyn sprzyjający rozwojowi wysiłkowego nietrzymania moczu zaliczamy m.in.:

• otyłość,
  • menopauzę i okres pomenopauzalny,
  • ciąże i porody,
  • dużą masę urodzeniową dziecka,
  • obniżenie narządu rodnego,
  • przewlekły kaszel,
  • niektóre schorzenia neurologiczne,
  • częste infekcje dróg moczowych,
  • zaparcia,
  • palenie papierosów,
  • ciężką pracę fizyczną.

Laserowe leczenie nietrzymania moczu

Laserowe leczenie nietrzymania moczu to zupełnie bezinwazyjna metoda, która wykonywana jest z zastosowaniem lasera MonaLosa Touch. Jest to obecnie jeden z najbardziej nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań w zakresie leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu. Laser przyczynia się do wzmocnienia ścianek pochwy, powięzi wewnątrzmiedniczej oraz obszaru ujścia cewki moczowej. Jest to możliwe poprzez stymulację włókien kolagenowych śluzówki, które stają się w ten sposób wzmocnione. Poddane zabiegowi tkanki stają się obkurczone, przez co może zostać przywrócone prawidłowe funkcjonowanie cewki moczowej.

Zabieg z zastosowaniem lasera MonaLosa Touch jest bezbolesny, nie wymaga długiego czasu rekonwalescencji i niesie niskie ryzyko ewentualnych powikłań. Przed zabiegiem nie trzeba się szczególnie przygotowywać, ale niezbędna jest konsultacja z lekarzem ginekologiem oraz wykonanie badania cytologicznego. Ilość przeprowadzonych zabiegów niezbędnych do uzyskania oczekiwanych rezultatów zależy od indywidualnych uwarunkowań i potrzeb. Niekiedy wystarczy jeden zabieg, by osiągnąć pożądany efekt.

G+ fb instagram twitter yt